Contacteer ons

Contacteer ons vandaag, dan zetten we samen de eerste stap!

(+32)(0)11 98 85 76

client KPN

KPN is een toonaangevende leverancier van ICT-diensten. Met een breed scala aan producten en diensten bedienen we met verschillende merken een groot aantal diverse klantgroepen – in binnen- en buitenland. Van prepaid bellen in de VS, tot interactieve HD-televisie in Nederland.

Onze activiteiten: Altijd en overal: thuis, op het werk en onderweg. Wij verbinden mensen en bedrijven door ons netwerk, onze bekwame medewerkers en leveranciers. Op de Nederlandse markt als geïntegreerde ICT-dienstenaanbieder en als challenger op de Belgische mobiele markt spelen we een belangrijke rol.

Onze betrouwbare en veilige diensten: Wij bieden consumenten datadiensten voor breedband, IPTV-diensten, mobiel (spraak, data en sms) en vaste telefonie. Aan bedrijven bieden we breedbanddiensten, mobiel, vaste telefonie en datadiensten. We bieden daarnaast advies, datacenteropslag en andere netwerkgerelateerde ICT-oplossingen al dan niet in de cloud. De veiligheid van onze netwerken en diensten is hierbij van groot belang, waarbij we altijd de privacy van onze klanten respecteren.
Met onze producten en diensten verbinden we mensen, bedrijven en organisaties. Dit vraagt om een hoogwaardige vaste en mobiele infrastructuur, die betrouwbaar, stabiel en energiezuinig is. Daarom investeren we elk jaar in het vernieuwen, verbeteren en onderhouden van onze vaste en mobiele netwerken.

Ons veilige netwerk: Mobiel en vast netwerk/ Mobiele en vaste netwerken verbinden klanten vanuit hun locatie met het dichtstbijzijnde deel van het KPN-netwerk. Deze netwerken bestaan uit koper- en glasvezelkabels, WiFi-ingangen en antennes in torens gecombineerd met het draadloze spectrum (voor mobiel en Digitenne).

Dienstenplatforms: De diensten van KPN worden via platforms met specifieke software voor die specifieke dienst geleverd.
- Alle mobiele spraak en sms worden verwerkt via één platform dat in verbinding staat met diverse switches op verschillende locaties in Nederland en België
- Via een centraal IPTV-platform in de cloud worden alle tv-kanalen en on-demand media gestreamd
- Via dataplatforms worden de dataverbindingen van onze zakelijke klanten en het internet aangestuurd
- Datacenters bieden IT-diensten, huisvesting en hosting aan zakelijke klanten en voor onze eigen infrastructuur
- Vaste telefonie via PSTN/ISDN wordt door veel switches en het eigen netwerk in het hele land verwerkt. VoIP wordt door centrale platforms verwerkt

Hoofdnetwerk:
Ons landelijke hoofdnetwerk verbindt de toegangsnetwerken met de dienstenplatforms ten behoeve van onze klanten

Privacy en Security:
In alle delen van ons netwerk zijn privacy- en veiligheidsfuncties geïntegreerd om informatie veilig te bewaren en onze klanten te beschermen.

Aanleiding en context van het project

Door organische groei had KPN Mobile legio communicatie- en afstemmingsproblemen, vooral met de interne IT organisatie. De communicatie top-down en bottom-up verliepen enorm stroef. Afstemming tussen de lagen binnen de organsatie, zoals de Managing Director, Management Team en Team leads, verliepen moeizaam door het gebrek aan duidelijke afspraken en structuren.De stakeholders hadden het gevoel met de IT organisatie verloren.

Inhoud van onze opdracht

Als Interim CIO het begeleiden, coachen en challengen van de IT afdeling.
Vanuit de bestaande organisatie de change opgang brengen en de communicatie met de rest van de organisatie op een positieve manier realiseren.

Resultaat

Verbetering van de communicatie binnen de IT organisatie en met de rest van het bedrijf. . Via een duidelijkere management structuur met duidelijke communicatiepaden, rollen en verantwoordelijkheden.
Downsizing van de IT afdeling met ongeveer 30%.
Verbeterd prioritisatie proces.